• وبلاگ : صور اسرافيل
  • يادداشت : پشت پرده هاي نيمه ي شعبان
  • نظرات : 0 خصوصي ، 17 عمومي
  • ساعت ویکتوریا

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     

    سلامم را تو پاسخ گوي...

    «تقوا» از ريشه‏ي «وقي» به معناي نگهداري است. متأسفانه واژه‏ي «متقين» در قرآن كريم، به اشتباه «پرهيزكاران» ترجمه شده و باعث شده برخي مؤمنين، از ورود به جوامع آلوده به گناه پرهيز كنند! معناي دقيق كلمه‏ي «متقين»، «خودنگهداران» است! يعني كسي كه تقوا دارد، نيروي ايماني دارد كه هر جا باشد وي را از ارتكاب گناه باز مي‏دارد. تقوا، دو نوع است. يك نوع آن همان است كه شما از آن ياد كردي و «تقواي ضعف» است. نوع ديگر آن كه در بالا ذكر شد «تقواي قوت» نام دارد. استاد گران‏قدر، شهيد مطهري، در اين زمينه نقد ظريفي به شعر سعدي دارد. ايشان مي‏گويد:

    اينكه سعدي گفته:

    من آن مورم كه در پايم بمالند

    نه زنبورم كه از نيشم بنالند

    كجا خود شكر اين نعمت گزارم

    ندارم زور و آزاري ندارم!

    از نوع تقواي ضعف است و هنر مردان خدا اين نيست! اين درست مانند كسي است كه در زندان است و نمي‏تواند دزدي كند! درست است كه چون دزدي نكرده، مجازات نمي‏شود. ولي پاداش نيز نمي‏گيرد، زيرا توانايي انجام آن را نداشته. سپس شهيد مطهري رحمة‏الله‏عليه، شعر فوق را به صورت زير اصلاح مي‏نمايد:

    نه آن مورم كه در پايم بمالند

    نه زنبورم كه از نيشم بنالند

    كجا خود شكر اين نعمت گزارم

    كه دارم زور و آزاري ندارم!

    شيعه‏ي واقعي، بايد در جامعه حضور يابد و خود را حفظ كند. امام زمان، به 313 روح‏الله خميني و شهيدمطهري و ... نياز دارد، نه 313 گوشه‏نشين!

    دمت گرم و سرت خوش باد...

    پاسخ

    تشکر از توضيحات کاملتون، بله درسته امام زمان به 313 يار مثل خميني و شهيد مطهري نياز دارد نه 313شيعه گوشه نشين، اما مسئله اينجاست موقع آخرالزمان آنقدر فساد همه گير ميشود که اگر کسي خودش آلوده نشود نقش همان خميني را بازي کرده. و اون حرفي که زدم که شيعه واقعي در اخرالزمان از ترس اينکه مبادا به گناه الوده شود از منزل خارج نميشود، حرف خودم نبود، توصيه هايي بود که ائمه ما در روايات به شيعيان در آخر الزمان داشتند.