• وبلاگ : صور اسرافيل
  • يادداشت : اين فقط يك كپي پيست است .
  • نظرات : 3 خصوصي ، 31 عمومي
  • چراغ جادو

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + اميد 

    آقاي صانعي مجتهد است اما در حوزه به عنوان يك مجتهد دست سوم وچهارم شناخته مي شود . عزيزاني كه از وي جانب داري مي كنند ، خوب است از وي بپرسند كه براي فتواي مستحب بودن قمه زني ، بجز لجبازي سياسي جه دليل ديگري دارد ؟ خوب است بپرسند كه چرا به رغم تصريح روايات بر حرمت رباي توليدي ، فتوا به حلال بودن آن داده است ؟ آيا تا به حال حتي يك فقيه شيعه يا سني چنين فتوايي داده است ؟ اگر واقعا توضيح عالمانه وقابل قبولي در باره روايات حرمت رباي توليدي دارد و فتواي او مصداق اجتهاد در مقابل نص نيست ، چرا در كتاب رسالة في الربا آن روايات را سانسور مي كند ؟ آيا اين است فقيه اهل بيت (ع) ؟ اين است اجتهاد ؟ اين است تلاش براي به دست آوردن احكام الهي ؟ اين است روحيه علمي ؟

    نمي دانم عزيزاني كه از او هواداري ( تقليد !؟ ) مي كنند تا به حال يك سؤال كه باب طبع معظم له ! نباشد پرسيده اند تا به روحيه مداراي ايشان پي ببرند ؟ و آيا با اين جو زده گي وخود شيفته گي و بد اخلاقي وي را مي توان به عنوان الگو معرفي كرد ؟ آيا اين ننگ اسلام ومسلمانان نيست كه آيت الله !!! به مصاحبه كردن با كريستين امان پور افتخار كند و آن را نشانه تحول مثبت بداند ؟ آيا ننگ شيعيان اهل بيت (ع) نيست كه كسي در جايگاه ادعاي مرجعيت شيعه تلويحا خواستار تجديدنظر در قرآن كريم ( آيه ارث) شود ؟

    اگر خداوند يهود را به خاطر تبعيت از عالمان هواپرست وبي تقوا مذمت و بازخواست مي كند ؛ آيا مسلمانان مي توانند بدون ترس ار بازخواست الهي گرداگرد هر مدعي مسند فتوا جمع شوند ، و تقوا و حقيقت جويي و دين خواهي و خدا باوري را به حساب نياورند ؟

    من عقيده دارم بايد جمعي از وبلاگ نويسان مذهبي تحصيل كرده حوزه ناهنجاري هاي علمي و رفتاري اين غاصب جايگاه مرجعيت ولباس روحانيت را برملا كنند تا جوانان مؤمن ما ملعبه هواهاي نفساني اين مدعي مسند فتوا نشوند ؛ كه

    چو دزدي با چراغ آيد گزيده تر برد كالا

    پاسخ

    سلام. با اين عقيده شما کاملا موافقم که بايد جمعي از وبلاگ نويسان تحصيلکرده حوزوي ناهنجاري هاي موجود در حوزه را به تصوير بکشند .