سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

 

 

رسول اکرم صلی الله علیه و اله و سلم می فرماید: "باید امر به معروف و نهی از منکر نمایید و یا اینکه خداوند برترین شما را بر شما مسلط می کند پس خوبانتان دعا می کنند ولی دعایشان مستجاب نمی شود ."
امر به معروف و نهی از منکر برای امت امری لازم است، امامان ما آن را از ارکان دین می دانند . بخاطر همین است که می بینیم اولین شعاری که جوامع اسلامی سر می دهند شعار امر به معروف و نهی از منکر است .
ولی جامعه های پیشرفته امروز به شدت با این امر مخالفت می کند، بله مخالفت میکنند به این صورت که برای مقابله با ان سازمانهایی تحت عنوان ، سازمان حقوق بشر ، حقوق زن ، جمعیت دفاع از حقوق حیوان درست کرده اند و زیر چتر ان هر کثافت کاری که بخواهند انجام میدهند.
امروزه شاهد خیلی از منکرات در جامعه هستیم ولی توانایی مخالفت نداریم و حتی اگر خواستیم نهی از منکر کنیم ممکن است طرف مقابلت ـ چه دختر و چه پسر ـ علیه تو شکایت کنند و خیلی راحت به تو میگوند : به شما مربوط نیست ، دخالت بی جا نکن !! اگر گفتی دارم امر به معروف یا نهی از منکر می کنم ، به تو می گویند : تو از کجا چنین حقی برای خود قائل شدی و چه کسی صلاحیت این امر را به تو داده ؟
حالا اگر امر به معروف و نهی از منکر را کنار بگذاری که به وظیفه ی شرعیت عمل نکردی و مطمئنا خداوند روز قیامت از تو باز خواست میکند و اگر بخواهی انجام دهی آخر با این اوضاع چگونه میشود؟!
خیلی از اطرافیانم وقتی میبینند در مقابل منکری مدام خودخوری میکنم (به طوری که اصلا ان روز برایم شب نمیشود) سرزنشم میکنند و میگویند تو که از دستت کاری بر نمی آید این حرص خوردن ها چه فایده ای خواهد داشت جز این که اعصابت را خورد میکنی؟! ولی به نظر من بی تفاوت بودن یعنی اینکه به این منکر راضی هستی، درست است که کاری نمیتوانیم بکنیم، ولی حداقل انزجار درونی خود را نسبت به ان عملکرد حفظ کنیم تا برای ما عادی نشود، پیامبر اکرم صلی الله علیه و اله وسلم می فرمایند:
" هر یک از شما منکری را ببیند ، باید با دستش آن را بر طرف سازد ، پس اگر نتوانست با زبانش ، و اگر نتوانست با قلبش و آن ضعیف ترین مراحل ایمان است "
خدا را شاکرم که از بندگانش بیشتر از حد توانش نخواسته است و خداوند می دانسته که دورانی بر مردم خواهد رسید که مسلمانان توانایی نهی از منکر و مخالفت با آن را نخواهد داشت. و اگر پیامبر مراحل نهی از منکر را تدریجی بیان می فرماید ، دلیل بر تغییر جامعه اسلامی است که از حالت قوت خود به حالت ضعف و ناتوانی می گراید و هم چنین دلیلی است بر تغیر تکلیف شرعی از حالتی به حالت دیگر.
با این اوضاع فقط باید بگوییم
یا الله یا رحمن یا رحیم یا مقلب القلولب ثبت قلوبنا علی دینک



  • کلمات کلیدی : اجتماعی، مسائل روز
  • نوشته شده در  شنبه 87/12/3ساعت  2:31 عصر  توسط صور اسرافیل 
      نظرات دیگران()


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    کفر نعمت از کفت بیرون کند
    ولع سیاسیون
    رهبر چگونه باشد خوب است؟
    سکوت جمهوری اسلامی جهت دار است
    زخمی تر از مسیح!
    منتظری تیر در کمان بود
    و باز هم
    از امروز تا دیروز
    غدیر راست بود یا دروغ؟
    سهم ما در نسل کشی صعده
    موسوینگ، سبزینگ، فیلترینگ
    از همون بچگی مخم کار میکرد
    دزدان عمامه به سر
    نذورات برای نیمه شعبان
    [عناوین آرشیوشده]
     
     
    \ >
     
    \