چراغ جادو

نام:
ايميل:
سايت:
   
متن پيام :
حداکثر 2000 حرف
كد امنيتي:
  
  
   1   2   3      >
 
+ حميد رضا 
سلام
من دقيقا حرف هاي آقاي صانعي را نخوانده ام. اما اين چيزي که شما نقل کرده ايد بهتر بود منبع را هم ذکر ميکرديد تا خوانندگان به اصل مطلب دسترسي داشته باشند .
در ضمن مطلبي که به نقل از آقاي صانعي نوشته ايد حرفي جديد در فقه نيست .اگر به نظرات آيت الله العظمي خوانساري (ايشان از مراجع تقليد ساکن قم قبل از انقلاب بودند ) و بعض حضرات مراجعه کنيد آنها هم ذکر کرده اند که اگر اجراي بعضي از حدود بسيار شديد که با جان مسلمين سر وکار دارد ( مانند سنگسار ) موجب وهن اسلام در دنيا شود ميتوان از اجراي آن تا ظهور حضرت بقية الله صرف نظر يا با تخفيفي در مجازات آن را اجرا کرد .
در ضمن در پاسخ به شخصي که گفته بودند اين آقا فقيه دسته 3 يا 4 است بايد گفت که اتفاقا آقاي صانعي از آن دسته مجتهديني هستند که در سن بسيار پايين يعني 20 سالگي اجازه اجتهاد را از مراجع وقت قم دريافت کردند و حضرت امام ( ره ) هم بر اجتهاد ايشان تاکيد داشته و ايشان را به سمت دادستاني کل در اوائل انقلاب گماشتند.ضمنا ايشان پس از فوت آيت الله العظمي اراکي و به پيشنهاد و مراجعه مردمي مسوليت مرجعيت را قبول کردند.
اما نکته اساسي که بر آن تاکيد داشته ايد يعني تاييد کردن بعضي از فقها به عنوان مرجع از طرف جامعه مدرسين حوزه علميه قم از يک نکته اساسي غفلت کرده ايد و آن هم بررسي تارخ تشيع و انتخاب مراجع تقليد است. آقاياني که از طرف علماي مشهور اجازه اجتهاد داشته باشند و جامع الشرايط نيز باشند در صورت مراجعه مردم به عنوان مرجع در جامعه ديني پذيرفته ميشدند. مرجعيت را جامعه مدرسين حوزه علميه قم نميدهد که بخواهد آن را ازکسي بگيرد .
به عنوان شخصي که از احوالات بسياري از علما اطلاع دارم ميگويم که جامعه مدرسين هنوز هم نام بعضي از علماي گرانقدر و بسيار مشهور در فقاهت و علوم اسلامي را در ليست خود به عنوان مرجع قرار نميدهد (جامعه مدرسين فقط 6 نفر از علما را به عنوان مرجع جايز التقليد ذکر کرده).در حالي که جامعه ديني آنها را به عنوان مرجع تقليد ميشناسد .مانند حضرات آيات آقاي جوادي آملي يا مرحوم آقاي منتظري (ره ) يا آقاي روحاني و يا آقاي سبحاني و ... .اگر آقاي صانعي شرايط ذکر شده در روايات ائمه معصومين را داشته باشد حال اين آقايان خوششان بيايد يا نه و يا مواضع سياسي او را بپسندند يا نه ايشان در جايگاه رفيع مرجعيت قرار ميگيرد .در ضمن از همه کساني که نظر ميگذارند تقاضا دارم رعايت شئون اسلامي و اخلاقي را در صحبت کردن راجع به اشخاص رعايت کنند .توهين کردن سيره پيامبر مکرم اسلام نبوده است.
+ شيعه كوچولو : منتظر الفتوا ! 

از كرامات آقاي صانعي اينست كه مي نشيند تا ببيند كه يكي از مصلحاتي هاي مملكت ما و نوچه هاي غرب دستوري از ارباب بزرگ آمريكا و اسرائيل بياورند تا ايشان در كمتر از چشم بهمزدني . فتوايي براي چنان باد معده هاي كفار . صادر كند !!!

چنين است كه ايشان براي آن دسته . آيت الله العظمي في الفتوا في الباد معده و الروده . شده اند !

خدا اين عظمي را با آن صغري هاي اطرافشان براي همديگر . حفظ فرمايد !!!

پاسخ

خيلي باحاليييييييييي
+ روزبه 
خدا به انسان عقل داده تا ازش استفاده كنه نه مانند شما كه مثل گوسفند پيروي كنه
پاسخ

و هم چنين به شما دوست عزيز
+ علي 

اميد

كافي بود به بخش كتب سايت ايت الله صانعي مراجعه ميكرديد و استدلاهاي كامل وجامع ايشان در كتب فقه و زندگي در كليه مواردي كه شما اشاره كرديد مي خوانديد

انان كه ندانند وندانند كه ندانند در جهل مركب ابد الدهر بمانند

پاسخ

استدلالي که مخالف مباني فقهي ، اصولي که نص صريحش در قرآن و روايات بيان شده ، هر چقدر هم دليل بياورد قابل توجيح نيست.
+ اميد 

آقاي صانعي مجتهد است اما در حوزه به عنوان يك مجتهد دست سوم و چهارم شناخته مي شود . عزيزاني كه از وي جانب‌داري مي كنند ، خوب است از وي بپرسند كه براي فتواي مستحب بودن قمه زني ، بجز لجبازي سياسي جه دليل ديگري دارد ؟ خوب است بپرسند كه چرا به رغم تصريح روايات بر حرمت رباي توليدي ، فتوا به حلال بودن آن داده است ؟ آيا تا به حال حتي يك فقيه شيعه يا سني چنين فتوايي داده است ؟ اگر واقعا توضيح عالمانه وقابل قبولي در باره روايات حرمت رباي توليدي دارد و فتواي او مصداق اجتهاد در مقابل نص نيست ، چرا در كتاب رسالة في الربا، روايات حرمت رباي توليدي را سانسور مي كند؟ آيا اين است فقيه اهل بيت (ع) ؟ اين است اجتهاد ؟ اين است تلاش براي به دست آوردن احكام الهي ؟ اين است روحيه علمي ؟

نمي دانم عزيزاني كه از او هواداري ( تقليد !؟ ) مي كنند تا به حال يك سؤال كه باب طبع معظم له ! نباشد پرسيده اند تا به روحيه مداراي ايشان پي ببرند ؟ و آيا با اين جو زده گي وخود شيفته گي و بد اخلاقي وي را مي توان به عنوان الگو معرفي كرد ؟ آيا اين ننگ اسلام ومسلمانان نيست كه آيت الله !!! به مصاحبه كردن با كريستين امان پور افتخار كند و آن را نشانه تحول مثبت بداند ؟ آيا ننگ شيعيان اهل بيت (ع) نيست كه كسي در جايگاه ادعاي مرجعيت شيعه تلويحا خواستار تجديدنظر در قرآن كريم ( آيه ارث) شود ؟

اگر خداوند يهود را به خاطر تبعيت از عالمان هواپرست وبي تقوا مذمت و بازخواست مي كند ؛ آيا مسلمانان مي توانند بدون ترس از بازخواست الهي گرداگرد هر مدعي مسند فتوا جمع شوند، و تقوا و حقيقت جويي و دين خواهي و خدا باوري را به حساب نياورند ؟

من عقيده دارم بايد جمعي از وبلاگ نويسان مذهبي تحصيل كرده‏ي حوزه ناهنجاري‏هاي علمي و رفتاري اين غاصب جايگاه مرجعيت و لباس روحانيت را برملا كنند تا جوانان مؤمن ما ملعبه‌ي هواهاي نفساني اين مدعي مسند فتوا نشوند ؛ كه

چو دزدي با چراغ آيد گزيده تر برد كالا

اين شايد جواب به ميلاد باشد...

دوستان عزيز من خوشحال هستم كه در ميان مردمي عاقل زندگي مي كنم كه با اين همه تهاجمات فرهنگي مثل ماهواره اينترنت بلوتوث موبايل ها كه هر كدام به راحتي در اختيار جوانان قرار مي گيرد و تا چندين سال قبل هيچ كس به اين راحتي به اين وسايل كه يكي از راحت ترين امكانات براي تبلغ فساد ميان جوانان ايران است، اين جوانان را هر سال مي بيني كه در عزاي امام حسين و شب هاي قدر پر شور تر شركت مي كنند و هر سال كار هيئات براي جا و مكان سخت تر ميشود. من با جواناني دوست هستم كه مي بينم هر روز مذهبي تر مي شوند و البته نار احت مي شوم كه من و امثال من كه داعيه دار تبليغ دين هستيم از آنها عقب افتاده ايم. جوان هايي كه كارهاي بزرگي با همين نيروي ايمان كردند. مثل بالابردن ايران در جها ن و دستيابي به علوم انحصاري و فوق پيشرفته مثل هسته اي..

خوشحالم مي بينم كه دستاورد حكومت اسلامي چيزي به نام معنويت در جنگ بود و هر چند عده اي بيسواد و ناآگاه به مسائل جنگ و تحقيق نكرده فكر مي كنند كه جنگ همان دو سال بوده و نه بيشتر... البته پيشنهاد مطالعه وتحقيق به آنها مي‏دهم.

البته ناراحت هستم كه چگونه امثال صانعي خسر الدنيا و الآخره هستند كه مخالف نص صريح دين اسلام و بر عليه اسلام نظر مي دهند. نه ما و نه حتي امام خميني ما نگفت كه معصوم بوده. جام زهر را هم كه نوشيد گفت يك لحظه هم در جنگ نادم و پشيمان نبود. البته ناآگاهان كور و كرند و نمي بينند. ا

انسان هاي پست و پلشت در همه جاي جهان بوده و نه پيامبر خدا و نه اميرالمومنين كه معصوم بودند نتوانستند به حكومت واقعي عدل و اسلام برسند و اين تنها كاري است كه توسط آن غائب حاضر كه ما خميني و خامنه‏اي را نائب او مي‏دانيم محقق خواهد شد

البته سخن بسيار است ولي همه را نبايد گفت فقط مي‏توان به خلاصه گفت اول فكر و تحقيق و بعد خود را در دهان جهنم بياندازيد...

+ رضا محمدي 

آقا ميلاد جدا زدي به هدف در فاميل ما كه شايد 200 نفر باشيم كه از هم مطلعيم فقط 3 پيرمرد و 4 خانوم و يك جوان كه من هستم نماز ميخوانيم . در صورتيكه پدرم ميگويد كه در زمان شاه همه اهل خانواده بجز 2 نفر نماز ميخواندند جالب اينه كه بر اثر دروغ هاي حكومت اسلامي و بخور بخور مسئولين به اسم دين پدر و مادر من هم با حدود 50 سال سن ترك نماز كردن . حالا يه سئوال باز هم دين وسياست با هم يكي هستن ؟

پاسخ

سلام ميلاد جان . دلم برات ميسوزه ، مجبوري حرفهاي خودت رو تو يه کامنت جداگانه با يه اسم ديگه تاييد کني .
+ ميلاد 

دوستان عزيز متاسفم كه عده اي ساده انديش هنوز هم نمي بينند كه چگونه در بين جوان وپير ايراني اسلام زدايي بوجود آمده من با بيش از 50 جوان دوست هستم كه كم وبيش ميدانم كه به دين تمسك نميجويند و مسخره ميكنند چرا چشمان خود را بسته ايد ؟

آيا اين دستاورد حكومت ديني است ؟ شايد حرف اقاي صانعي درست باشد من ديدم كه ايشان نه دنيا طلب است نه پست طلب وديديد كه با اينكه همه چيز براي بخور بخور او محيا بود پست هاي مهم را رها كرد به دنبال معنويت رفت وهمينكه الان اظهار نظر اينچنين شجاعانه ميكند بايد به مرجعيت او بيشتر ايمان بياوريم .

يادت نرود كه امام خميني معصوم نبود . يادت نرود كه 8 سال دفاع از ايران 6 سالش بيهوده بود و فقط اشتباه از رهبر بود خودش هم اعتراف كرد كه جام زهر را نوشيدم . عواقب آن جنگ را براي دختران ايراني در دبي ببين . ناموس ايراني در دبي به اشرفي فروخته ميشود .

بسم الله

بيكارها ريختند.............

بابا بريد خودتونو درست كنيد اسلام ناب يه چيز ديگس

چقدر با هم جنگ و جدل مي كنيد !!!!!!!!!

چرا خودكشي مي كنيد؟؟؟؟؟؟

اين حركاتا اصلا در شان دختر و پسر متدين نيست !!!!!!!!!!!!!!

اسمتون رو گذاشتيد با ايمان ؟؟؟؟؟

بريد هر رو از كر تشخيص بديد بعد بيايد درباره ي مرجع صحبت كنيد

هنوز ياد نگرفتيد دو تا مسلمون چه طوري بايد با هم صحبت كنن اون وقت پشت يكي صحبت مي كنيد يه مرجع رو تخريب مي كنيد

اشتباه نكنيد من حامي آقاي صانعي نيستم ولي مي دونم اين افراد اگر ته ايماني هم داشته باشند ايمانشون شما رو مي گيره

محمدي باشيد.

الهم صل علي محمد و آل محمد و عجل فرجهم

آقاي مدير وبلاگم مي دونه چي بنويسه كه مشتري پا وبلاگش جمع بشه خدا انشا الله هممونو هدايت كنه

يا علي

پاسخ

دستتون درد نکنه حالا يه عده مرجع تقليد و مجتهد شدن بيکار . از اول گفتم که اينارو جامعه مدرسين حوزه منتشر کرده .

معراج مومن

سلام

خطاب به متين.

من خودم حرفاي اين اقاي دلسوخته رو قبول نداشتم.

بعد از كلي جست و جو در اينترنت و صحبت با يكي از طلبه هاي حوزه قم (ايشان تصديق كردن كه حوزه اين مطالب رو چاپ كرده)

بالاخره يه كم مجاب شدم.

ولي نه كامل.

ولي تا 1 هفته ديگه نتايج تحقيقاتم رو بهتون اعلام ميكنم.

ولي از اين بابت كه اين مطالب رو حوزه منتشر كرده كاملا مطمئن باش.

بعد تو يكي از نوشته هاتون به متين ميگيد شما جاي دختر من رو داريد در صورتي كه متين 4سال از شما بزرگتر
سلام به آقاي دلسوخته تو يكي از پاسخهاتون خوندم شما جنگ رو درك كرديد (، من خودم يکي از همونايي هستم که مي گي نميودنن چي تو انقلاب گذشته ، چون دقيقا مي دونم چي گذسته ، و در جريانش بودم در زمان جنگ هم همينطور ، اون زمون بي پولي هم زياد کشيدم ، طعم نبودن پدر رو هم بالا سرم چشيد) مي خواستم بدونم شما مگه چقدر سن داريد اينطوري كه خودتون نوشتيد شما 20سالتونه يعني تقريبا متولد 1366-67هستيد جنگ ساله 68تموم شده انوقت چطوري بي پولي كشيديد شما كه اصلا اون زمان ر وهم درست يادتون نمياد چطور ممكنه؟!!
پاسخ

عليک سلام . امين جان چون اين پست رو به سفارش پدرم گذاشتم ، بعضي از جواب کامنتهايم رو ايشون دادن ، مخصوصا جوابي که به متين داده بود ، چون ايشون خيلي تند رفتن و ما رو به زالو تشبيه کردن و گفتن که ما ها جامعه رو به گند کشيديم.
+ يه دوست 
تقريبا تمام پيام هاي شما رو خوندم ، خيلي از اين آدمايي که از شما نقد کردن انگاري خيلي متعصب و چشم گوش بسته هستن .
پاسخ

عزيزم کو گوش شنوا.

سلام؟

اميدوارم موفق باشيد.

   1   2   3      >