آموزش پیرایش مردانه اورجینال

نام:
ايميل:
سايت:
   
متن پيام :
حداکثر 2000 حرف
كد امنيتي:
  
  
 
+ حميد رضا 
سلام
من دقيقا حرف هاي آقاي صانعي را نخوانده ام. اما اين چيزي که شما نقل کرده ايد بهتر بود منبع را هم ذکر ميکرديد تا خوانندگان به اصل مطلب دسترسي داشته باشند .
در ضمن مطلبي که به نقل از آقاي صانعي نوشته ايد حرفي جديد در فقه نيست .اگر به نظرات آيت الله العظمي خوانساري (ايشان از مراجع تقليد ساکن قم قبل از انقلاب بودند ) و بعض حضرات مراجعه کنيد آنها هم ذکر کرده اند که اگر اجراي بعضي از حدود بسيار شديد که با جان مسلمين سر وکار دارد ( مانند سنگسار ) موجب وهن اسلام در دنيا شود ميتوان از اجراي آن تا ظهور حضرت بقية الله صرف نظر يا با تخفيفي در مجازات آن را اجرا کرد .
در ضمن در پاسخ به شخصي که گفته بودند اين آقا فقيه دسته 3 يا 4 است بايد گفت که اتفاقا آقاي صانعي از آن دسته مجتهديني هستند که در سن بسيار پايين يعني 20 سالگي اجازه اجتهاد را از مراجع وقت قم دريافت کردند و حضرت امام ( ره ) هم بر اجتهاد ايشان تاکيد داشته و ايشان را به سمت دادستاني کل در اوائل انقلاب گماشتند.ضمنا ايشان پس از فوت آيت الله العظمي اراکي و به پيشنهاد و مراجعه مردمي مسوليت مرجعيت را قبول کردند.
اما نکته اساسي که بر آن تاکيد داشته ايد يعني تاييد کردن بعضي از فقها به عنوان مرجع از طرف جامعه مدرسين حوزه علميه قم از يک نکته اساسي غفلت کرده ايد و آن هم بررسي تارخ تشيع و انتخاب مراجع تقليد است. آقاياني که از طرف علماي مشهور اجازه اجتهاد داشته باشند و جامع الشرايط نيز باشند در صورت مراجعه مردم به عنوان مرجع در جامعه ديني پذيرفته ميشدند. مرجعيت را جامعه مدرسين حوزه علميه قم نميدهد که بخواهد آن را ازکسي بگيرد .
به عنوان شخصي که از احوالات بسياري از علما اطلاع دارم ميگويم که جامعه مدرسين هنوز هم نام بعضي از علماي گرانقدر و بسيار مشهور در فقاهت و علوم اسلامي را در ليست خود به عنوان مرجع قرار نميدهد (جامعه مدرسين فقط 6 نفر از علما را به عنوان مرجع جايز التقليد ذکر کرده).در حالي که جامعه ديني آنها را به عنوان مرجع تقليد ميشناسد .مانند حضرات آيات آقاي جوادي آملي يا مرحوم آقاي منتظري (ره ) يا آقاي روحاني و يا آقاي سبحاني و ... .اگر آقاي صانعي شرايط ذکر شده در روايات ائمه معصومين را داشته باشد حال اين آقايان خوششان بيايد يا نه و يا مواضع سياسي او را بپسندند يا نه ايشان در جايگاه رفيع مرجعيت قرار ميگيرد .در ضمن از همه کساني که نظر ميگذارند تقاضا دارم رعايت شئون اسلامي و اخلاقي را در صحبت کردن راجع به اشخاص رعايت کنند .توهين کردن سيره پيامبر مکرم اسلام نبوده است.