• وبلاگ : صور اسرافيل
  • يادداشت : خدارا شکر کن در ايران زندگي ميکني
  • نظرات : 5 خصوصي ، 19 عمومي
  • ساعت دماسنج

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
       1   2      >
     
    + امير حسين 

    سلام . دكتر

    مثل اينكه خودت تو ايران نيستي يا اينكه سرتو كردي تو برف مثل

    كبك.

    آدم خوب يك كم با خودت روراست باش .به خودت كه نبايد دروغ بگي.

    ما دم از حضرت علي ميزنيم و حكومت مهدوي . اونا چي؟

    ناعدالتي در دادگاهها بيداد ميكنه .

    در ضمن دروغگو دشمن خداست .

    پاسخ

    من منکر اين نيستم که در بعضي از دادگاههاي ما نا عدالتي ميشه، اگر هم ديدم اين رو به حساب اسلام نذاشتم، به حساب بي مديريتي اين سيستم گذاشتم...
    + يك ايراني سابق 

    سلام،

    الف: افشاي گناه، گناهه كه نشد حرف، اين توجيهه، آقا حرفي نزن هيچي رو افشا نكن، گناهه!!!

    ب: در كشورهاي خارج، آزادي دارند خوبه، شما هم ميتونيد آزادي ايجاد كنيد، هتل با خانم ميدن، خوب شما كه اسلام دارين، عقد موقت دارين، پس چرا اين سيل جووناتون بايد بازار آزاد بزنن، يا دوبي برن يا تو خونه هاي مجردي به كثافت كاري بپردازن ، پس اين عقائد و احكامتون كي بدرد ميخوره!

    و در پايان، شما خودتان نوشته ايد كه آقا با كليات حرف نزن، آنجا هم باكره پيدا نميشه، باباها دختراشونو ميدن بازار و .... اين چرنديات، من كه هم ايران بودم و هم اونطرف، هر دو جا رو ديدم، شما كه نديديد مبناتون همون مقالاتي است كه در يالثارات الحسين چاپ ميشه يا هر نشريه اينجوري! دعاكن از ايران خلاص بشي و بياي بعد خودت اعتراف ميكني چقدر در چاه جهالت بودي و حكم به ندانسته دادي!!!

    خدا همتون رو رحمت كنه!
    (فرصت شد ميام همينجا جوابش رو ميخونم!)

    پاسخ

    ببين من نميخوام بيام اونور، چيکار کنم، اينو بخون http://shieah.parsiblog.com/754491.htm اگه مردي با اسم و ادرسه خودت كامنت بزار،‏ چرا به اسم ليله القدر و ادرس وبلاگش كامنت ميزاري.

    اين روزها که حرف و حديث هاي زيادي از آمدن و نيامدن خاتمي است ، وب سايت هائي جهت تشويق و تبليغ وي روي کار آمده اند .

    نگاهي تيتر وار به موج سوم

    موج سوم جشنواره پاچه خواري ...

    + ازادي خواه 

    1.در جواب شما نسبت به((اعدام به نفع منافع سران))بايد بگويم همين بس كه اقاي خميني در واكنشي نسبت به مشاركت گروه مجاهدين خلق با حكومت بعث عراق در حمله به كشورمان و با توجه به لطمات جاني ومالي وارده بر سپاه دستور اعدام بين 7000 تا 17000 نفر از اعضاي محبوس اين گروه را كه تعداد زيادي از انها دانشجوياني بودند كه جرمشان تنها پخش اعلاميه بود صادر كرد.سركوب شديد معتصبين حاضر در تظاهرات قانوني وحبسهاي سنگين و محروميتهاي شديد اجتمايي از قبيل تجمع زنان معترض نسبت به نقض مكرر حقوق زنان در ايران-تجمعات دانشجويي در دانشگاه هاي پايتخت از جمله دانشگاه امير كبير كه من خود به شخصه در ان حضور داشتم.مسائلي چون كوي دانشگاه كه با وجود سانسورهاي شديد مردم از اين مسائل اگاهي پيدا كردند.ايا اين اقدامات جهت حفظ منافع مردم است يا منافع سران؟

    2.الف-( اخلاقيات به خود هر فرد بر ميگردد ) متاسفم تک تک افراد جامعه نسبت به رفتارشان در مقابل جامعه مسئول هستند و اين اخلاق فردي است که اخلاق جمعي را ميسازد. (از خود بايد شروع کرد)از اين لحاظ هردو در يك جبه قرار داريم.

    3.ب- اخلاقيات بايد قانون زندگي ما باشد. قانون ما هم بايد بر گرفته از اخلاقيات باشد.(زندگي=بهشت)در اين مورد همان طور كه گفتم كشور سوئد نقيصه ي نظر شماست چرا كه حكومت حاكم بر ان يك حكومت سوسيال-دموكرات است وقوانين مدني اين كشور بر گرفته از عقل و اجماع ميباشد اما با توجه به نطرييه ي شما بايد اين كشور از لحاظ اخلاقي با مشكل روبرو باشد ولي در كمال تاسف بايد بگويم كه اين كشور رتبه ي برتر جهان را از لحاظ اخلاق دارا ميباشد اما ايران كه بر اساس نظريات امثالهم اداره ميشود و ميبايستي الان مدينه ي فاضله باشد چه؟فساد در ان بيداد ميكند.بايد متذكر شوم كه اخلاقيات بدون تكيه بر شريعت الهي بود نميابد.چيزي نزديك به 90% مردم سوئد پيرو شريعتهاي الهي هستند(اطلس جامع گيتاشناسي-چاپ 83) و اين دال بر اين است كه ديدگاه شما در مورد سكولاريزاسيون معدوم ميباشد و سكولاريزاسيون باعث جايگزيني اين سير به جاي اديان نميشود.

    3.مگر نه اين است كه خداوند عز و جل در كتاب اسماني ما مسلمانان ميفرمايند كه تمام عالم مسخر بشر است پس چرا در دستيابي به اين مسخرات غربيها از ما جلوترند؟در علم و اموزش و...حتما نبايستي كه با نام خدا و پيامبر كارهايشان را انجام دهند.انها عمل ميكنند و به طور غير مستقيم از قران بهره ميبرند.

    4.ايا ميتوانيد نمونه هاي از قوانين به اصطلاح نابرابر امريكايي را نام ببريد؟ايا نبايد به تمام سخنها گوش كرد و بهترينها را انتخاب كرد؟ايا تمام كارهاي غربيها ضد دين و ضد بشريند؟درست است كه در بعضي قوانين(تعداد معدودي)مشكلاتي است ولي اكثر انها بشريست . هر چيزي كه بشري باشد اخلاقي نيز هست و مگر نه اين كه مومن ترين شما با اخلاقترين شماست؟ايا اعمال اخلاقي تنها به عبادت است؟ما بخش فردي را يافته ايم و انها بخش اجتماعي اخلاق را.ايا در زمان خلافت يزيد که قوانين را به نفع خود به كار ميبرد كسي نبايد دم ميزد؟

    پاسخ

    شما که هيچ وقت سلام نکرديد ولي من ميگم عليک سلام. اول شک داشتم ولي الان مطمئن شدم که پاي اين شبکه هاي ماهواره اي ميشني و حرفهاي بدون دليل و منطقشون رو به جون ميخري، بگذريم، اين حرفي که درمورد امام زديد دروغي بيش نيست، درسته که ابتدا امام اينچنين دستوري دادن ولي بعد که فميدن آمار اينقدر زياد است حرفشان را پس گرفتند. بعدش هم مسئله کوي دانشگاه رو چند تن از ضد انقلابيون و منافق که از آمريکا دستور ميگرفتند فرماندهي کردند نه خود ايران ، مگر ايران ديوانه است که داخل کشورش آشوب راه بياندازد بعدش هم شما حقوق زنان را چه ميدانيد که مي گوييد حق زنان در ايران پايمال ميشود؟! در غرب با زنان مثل حيوان رفتار ميکنند ، آيا منظور از حق زنان همان رفتاري است که غرب با زنانشان انجام ميدهد؟؟؟ که اگر اين طور است سخت در اشتباهي و فقط فريب صداي اين طبلهاي اين تو خالي را خورده ايد؟ شما از کدام از قوانين غرب صحبت ميکنيد؟؟؟ نمي دانم شما چرا اينقدر حرف از حقوق زنان در ايران ميزنيد؟؟؟ آيا غير از اين نيست که بتوانيم فقط بهره کشي بيشتري از آنان ببريم، اگر زنان ما حرفي دارند خودشان ميزنند و نيازي به کاسه داغتر از آش هم نخواهند داشت. ادامه حرفهايت هم همه اش سفسطه و مغالطه کاري بود. http://shieah.parsiblog.com/Archive76794.htm اين لينک رو هم بخونيد . در رابطه با اسلام عقب مانده.
    + پاسخ به شبهات آمد 

    آقاي وبلاگ ميگه: ولي اينکه بدون دليل اعدام و يا مجازات بشن براي ادم سنگينه مثل کشور آمريکا و ديگر کشورهاي غربي که سالانه صدها نفر بدون گناه بوسيله برق ويا طناب دار اعدام ميشن و يا چندين سال بدون دليل حبس ميشوند. کسي هم نميتونه بگه بالاي چشمت ابروست،

    ببخشيد آقاي محترم يكي از اشكالاتي كه از نظر بنده در مورد اروپا هستش حذف قانون اعدامه حالا چي جوري اينها اعدام ميكنند الله اعلم

    اما در مورد امريكا كه خودم از نزديك زيارتش كردم چند ايالت اعدام رو حذف كردن كه به نظرم درست نيست اما بعضي ايالتها هنوز قانون اعدام رو دارن كه بيشتر در مورد كساني اجرا ميشه كه قتل انجام دادن

    در مورد ايران دوست آزادي خواه درست ميگه ايران بعد از چين دومين كشور از نظر تعداد اعدام هاست سالي حدود 300 نفر و چين بالاي 400 نفر اما به نسبت جمعيت ايران رتبه اول رو داره

    اتفاقا خوبه كه قانون اعدام براي قاتلين و افراد خطرناك باشه اما مشكل از نظر من جاي ديگه اي هستش

    وقتي قانون مجازات اسلامي ماده 49 در كنار قانون مدني توجيه كرده كه سن بلوغ سن شرعي ست و ميشه افراد بالغ يعني دختر 9 ساله و پسر 15 ساله رو مثل يك بزرگسال از نظر كيفري تلقي كرد

    يه دختر 9 ساله اگه كسي رو بكشه اشد مجازاتش اعدامه !!!!!

    و توي ايران داره اجرا ميشه بهتره اين رو هم بدوني ايران مثل عربستان و سودان و يكي دو كشور عقب افتاده ديگه بالاترين محكوميت هاي اعدام رو واسه بچه ها داره

    آقاي آزادي خواه به سنگسار اشاره كرد به نظرم قرون وسطا ترين شيوه مجازاته بر فرض هم كسي زنا كرد و خودش هم اعتراف كرد آيا بايد مثل يك حيوان اينقدر بهش سنگ زد تا همه اجزاي صورت و سر و بدنش تكه تكه بشه ؟

    مجازات بايد از خشونت زياد دور باشه ميشه قانون جايگزينش مثل اعدام يا حبس براي زنا كار در نظر گرفت نه سنگسار

    آقاي ازادي خواه به چيز درستي اشاره كردن به اسم عقل كه از نظر من در مخ ايت الله هاي ما كمتر يافت ميشه وگرنه الان کشور ما سرنوشت بهتري داشت

    همه کشورها در حال پيشرفتند ما سال به سال عقب رفت داريم

    يه سوال دارم چرا اكثر جوانهاي ايران آرزو دارن در خارج زندگي كنند؟ حتما اونها نميدونند در چه كشور گل و بلبلي زندگي ميكنند به اسم ايران با يك حكومت فاشيستي كه جوانانش بخار فعاليت سياسي از تحصيل در مقطع ارشد محروم ميشن (پويان محموديان با رتبه 6 اما محروم ) استاد حقوق اين كشور فاشيستي به جرم سفر به امريكا براي تدريس در دانشگاه پنسيلوانيا توسط اطلاعات بازداشت ميشه و بايد زنداني بشه ( استاد مهدي ذاكريان استاد حقوق بشر دانشگاه تهران )

    و شگفت كه يك حزب اللهي از آزادي در ايران حرف ميزنه در امريكا اگه در يك نشريه هزار تا كاريكاتور و مقاله ضد بوش بالاترين مقام امريكا نوشته بشه هيچ مقام حكومتي جرات نداره بگه بالاي چشم نويسنده اش ابرو

    اما در ايران يك كاريكاتور يا يك مقاله نوشته بشه كه خوشايند مقام معظم !! رهبري نباشه سر نويسنده اش بالاي دار نره بايد خدا رو شكر كنه !

    اخيرا هم مخالفت با رئيس جمهوري برابر با توهين به مقدسات تلقي شده !!

    خدا رو شكر كه نسل امروز اگاه تر از نسلهاي پيشه فاتحه جمهوري اسلامي رو تا چند سال آينده حداكثر 15 سال آينده بايد بخوني

    بازداشتهايي كه انجام ميشه انسان رو به ياد دوران وحشت زده سران حكومت پهلوي مي اندازه

    + ازادي خواه 

    1.كسي در مقابل اسلام موضع نگرفته.شايد بنده يك مسلمان كامل نباشم اما از خيلي از مسلمان نماها مسلمان ترم پس نتيجتا مشكلي با اسلام ندارم و نميدانم شما چرا فكر ميكنيد هر كس كه با شما مخالف است بي دين و زنديق و ضد اسلام است؟

    2.مشكل انهايي هستن كه به اسم اسلام به نفع خودشان مجازات ميكنند.همچنين اينكه ايران بعد از چين بالاترين ميزان اعدام رو دارد نه استكبار جهاني و ايادي ان.و قوانين سختگيرانه ي انها براي جلوگيري از ارتكاب مجدد جرم است نه منفعت سران.

    3.در مورد حرف اخرتان هم اينكه اخلاقيات به خود هر فرد بر ميگردد واگر اخلاقيات را قانون كنيد هم اخلاقيات ضايع ميشوند هم قانون.شما فكر مكنيد در ايران اين مسائل نيست؟نه عزيزم تمام مفاسد و ضذ اخلاقيات در خفاست اما در غرب به دليل ازادي(بيان و عقيده)امارها ارائه ميشود و در ايران به دليل سانسور شديد رسانه ها هيچ امار صحيحي ارائه نميشود.پس بهتر است با توجه به ازادي و اموزهاي ديني در بخش تربيت(نه سياست) به تربيت فرزندان پرداخت تا به اخلاقيات تكيه كنند مانند سوئد.

    4.شما فكر ميكنيد چقدر تفاوت ميان قوانين اسلام وساير كشور ها وجود دارد؟مگر نه اينكه شريعت عين عقل است و مگر نه اينكه غرب در معدود مواردي قوانيني عقلاني دارد و شما و امثالهم با استناد به اين معدود قوانين انها را به سخره گرفته و قوانينشان را ضد بشري و به نفع سران ميدانيد؟(كافر همه را به كيش خود پندارد).مگر حضرت علي (ع) نفرمودند كه مبادا ديگران در عمل به قران از شما پيشي گيرند؟و حالا غربي ها اين كار را انجام داده اند.

    پاسخ

    1- شما تاج سريد ، غلط بکنم که به شما بگم بي دين.2- (مشكل انهايي هستن كه به اسم اسلام به نفع خودشان مجازات ميكنند.) اين حرفتو قبول دارم ولي مابقي اش رو بايد بگم شما از کجا ميدونيد که مجازات در ايران به خاطر منفعت شخصي است.3- الف-( اخلاقيات به خود هر فرد بر ميگردد ) متاسفم تک تک افراد جامعه نسبت به رفتارشان در مقابل جامعه مسئول هستند و اين اخلاق فردي است که اخلاق جمعي را ميسازد. (از خود بايد شروع کرد)ب- اخلاقيات بايد قانون زندگي ما باشد. قانون ما هم بايد بر گرفته از اخلاقيات باشد.(زندگي=بهشت)ج- تمام داد ما هم از همين است که چرا فساد هست، چه خفا چه ظاهر. 4- درست است که هر چه که عقل سليم به ان حکم کند شريعت هم به آن حکم ميکند ، اما در شريعت چيزهايي است که عقل ناقص بشر از درک ان عاجز است پس نمي توان دقيقا گفت شريعت عين عقل است. درضمن منظور شما از قوانين عقلاني غرب چيست؟؟؟ و حال غربي ها به کدام حکم قران عمل کردند که شما ميگوييد از ماپيشي گرفتند، اگر عمل به حکم قرآن براي شما اينقدر مهمه چرا طرف قوانين نابرابر آمريکايي را ميگيريد!!! حال اينکه شما مسلمانيد و قران کتاب شما.
    + ازادي خواه 

    4زن دائم-صيغه-سنگسار-اعدام-حد...

    اينها از جمله راهكارهاي(مجازاتها)حكومتي در مقابل جرايم اخلاقي نه جرايم مدني كه اكثرهم نقض حقوق زنان و حقوق بشره.

    پاسخ

    ببين عزيزجان ، اينکه ادم حد بخوره يا اعدام بشه و يا مجازاتهاي ديگه، بدون دليل نيست، مجرمها بايد مجازات بشن، که اگر نشن خيانت به حق مردم جامعه است. ولي اينکه بدون دليل اعدام و يا مجازات بشن براي ادم سنگينه مثل کشور آمريکا و ديگر کشورهاي غربي که سالانه صدها نفر بدون گناه بوسيله برق ويا طناب دار اعدام ميشن و يا چندين سال بدون دليل حبس ميشوند. کسي هم نميتونه بگه بالاي چشمت ابروست، وديگر اينکه صيغه شرايط داره و اينطور هم نيستش که هرکسي از راه برسه بره زن صيغه کنه، در اسلام اين نوع ازدواج را ان هم در شرايطي خاص جايز ميدونند، ولي در غرب زن اگر با شوهرش مدتي روابطشان بهم خورد و به اصطلاح ما قهر کرد، مي توانند در آن مدتي که با شوهرش نيست با شخص ديگري باشد ، حالا شما فکرش را بکن بچه اي که از اين زن به دنيا مي آيد مال کدام مرد است،و در آخر اينگونه بچه ها مسئوليتش با زن است و مرد آن نوزاد را رها ميکند. آيا منظور شما از آزادي اين است؟ اين قوانين آزادي نيست، خيانت به خانواده هاست. همه احکامي که در اسلام امده فلسفه دارد، که اگر بداني جلويش موضع نخواهي گرفت.
    + ازادي خواه 
    زهي خيال باطل احتمالا شما تو جامعه زندگي نميكني و در ضمن شما هيچ قانوني براي فساد نداريد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    پاسخ

    يحتمل مطلب رو نخوندي يا از دنيا بي خبري ازادي خواه!!!
    + ازادي خواه 

    شما براي اين حرفايي كه در مورد جراييم در غرب زديد مدرك يا مستندات داريد يا شايدم از قوانينشون اگاهيد؟

    فكر كردي تو ايران اين جرايم كمه؟نه كسي جرات برملا كردنشونو نداره...پس سرتو از زير برف بيار بيرون.

    پاسخ

    نميدونم شما کدوم کشور زندگي ميکني ولي اينهايي که نوشتم ما به چشم جرم ميبينيم ولي اونا اين مسائل جزو قوانينشون در اومده و کسي به شکل فساد بهش نگاه نميکنه توي ايران هم فساد هست اما نه در اون حد که براش قانون بزارند و بتونند ازش کسب در آمد کنند.

    سلام!

    ممنون كه به وبلاگ خودت!! سري زدي.

    بازم تشريف بيارين.

    موفق باشي و مظفر.

    التماس دعا.

    سلام.

    از اين موارد براي من هم پيش آمده . اين مدل افراد غالبا همان كساني هستند كه ساعت هاي زيادي از شبانه روز رو پاي ماهواره هدر مي دهند و اين چرنديات حتي تراوشات ذهن هاي معيوب انها هم نيست بلكه همان چيزهايي است كه از اون ور آب (!) بهشان ديكته مي شود و طوطي وار ان رو در هر مجلسي و در هر مجالي تكرار مي كنند تا بلكه اظهار فضل و ابراز وجودي كرده باشند . اگر همين اقايان يا خانم هاي طوطي مسلك يه كمي مطالعه داشتن نيازي نبود براي گرفتن سوالاتشان وب هاي مذهبي رو رصد كنند و اين مطالب رو به عنوان شبهه توي كامنتداني ها تكرار كنند . از طرفي تاريك نشان دادن اوضاع و ايجاد نااميدي و سرخوردگي در بين مردم حربه اي است كه در طول تاريخ زورمندان و مستكبران براي تاراج سرمايه هاي يك ملت به كار گرفته اند و مَثَل خود انهاست كه براي مسلط شدن بر شخص اول شخصيتش رو خورد كن و خورد كردن شخصيت هم فقط از طريق بزرگ كردن عيوب فرد در نظرش و ناديده گرفتن محاسن و استعدادهايش حاصل مي شه . كه در زمان حاضر هم رسانه هاي مزدور و وابسته با سياه نشان دادن فضاي کشور اين كار رو مي كنند که ما بايد هوشيار باشيم .

    و نکته ي ديگه اينکه من تقريبا تمام کامنت هايت را نگاه کردم . به نظر من همه افرادي که با نام هاي مستعار " 1 ايراني ، پاسخ به شبهات ، پاسخ به شبهه صاحب وبلاگ" برايت کامنت مي گذارند همه شان يک نفر هستند . تو که مي تواني آي پي اش را پيدا کني . توي همين کامنت هاي پايين هم به نظرم يک نفر هر دو پيام را گذاشته و بعد پيام اول را تأييد کرده . بنده خدا دچار خود کم بيني مزمن است که حتي جرأت نمي کند ادرس ايميل يا وبلاگي از خودش بگذارد که حداقل افراد اهل بحث و مباحثه به صورت مسالمت اميز با او صحبت کنند و نظر بدهند و نظر بشنوند .

    موفق و پيروز باشي.

    ياعلي.

    + پاسخ به شبهه صاحب وبلاگ 

    اقا يا خانمي كه به اسم پاسخ به شبهات لينك آمار دختران فراري رو گذاشتي و شبهه انداختي ببين مشتي يه چيز رو يادت رفته اين آقاي صاحب وبلاگ زبانش فارسي نيست به نظرم عرب باشه اگه در پارسي يارش نگاه كني جلوي زبان نوشته عربي !

    پس اول مخاطبت رو بشناس بعدش كامنت بذار افتاد ؟

    حالا اشكال نداره من به جاي تو براي اين آقاي عرب ترجمه ميكنم :

    اخوي يا صاحب الوبلاگ انظر الي الوبسايت نوشته مكتب الامور الاجتماعي في الوزارت الداخليه (همون وزارت كشور خودمون)

    پس چي شد ؟ نوشته پژوهش دفتر امور اجتماعي وزارت كشور

    وزارت كشور چند معاونت داره از جمله معاونت اجتماعي فكر كنم به دختر فراري ربط پيدا كنه نه ؟

    حالا چي شده به رگ غيرتت بر خورده !!!!! به آيت الله مصباح يه اشاره كنيد فتوا صادر ميفرماين كه وزير كشور بخاطر تبليغ عليه شهر مقدس قم مرتد و واجب القتل هستن

    من مدتها بود دنبال اين جور تحقيقها ميگشتم دم هر كسي كه اين لينك رو اينجا گذاشته گرم اي ول

    پاسخ

    لطفا منو نخندون. خوبه بعضي ها اينطوري کامنت بزارن ماهم يه کمي خستگيمون در بره . دمت گرم خيلي خنديديم. http://sarband.wordpress.com/2008/09/06/fesad-qom/#comment-152اينم بخوني بد نيست.
    + پاسخ به شبهات 

    www.alborznews.net/pages/?cid=5643

    قم شهر شماست ميدوني كه بالاترين آمار دختران فراري رو داره البته خوشبختانه بعد از تهران !!

    حتي شيراز و اصفهان هم ازش بهتره پس زياد به خودت فشار نيار آمار وزارت كشوره نه آمار استكبار جهاني

    بي دليل شهري بدنام نميشه

    پاسخ

    اهان ، که گفتي وزارت کشور داده ، وزارت کشورو چه به امار گيري اولا. دوما مدرک بيار، اين که به يه سايت تکيه کني دليل اين حرف نميشه.

    ميس طلبه اپ شد .

    ازدواج يك مرد با دو خواهر.

    بنام خدا

    با سلام

    نماز و روزه قبول

    كاملاً با شما موافقم كه هيچ جاي دنيا ايران خودمان نمي شود .

    اگر بخواهيم در زندگي خارج از ايران كنكاش كنيم به چيزهاي وحشتناكي برمي خوريم كه قابل بيان نيست .

    موفق باشيد .

    التماس دعا

    پاسخ

    عليک سلام.نماز و روزه شما هم قبول و محتاجيم به دعا.
       1   2      >