• وبلاگ : صور اسرافيل
  • يادداشت : اين فقط يك كپي پيست است .
  • نظرات : 3 خصوصي ، 31 عمومي
  • آموزش پیرایش مردانه اورجینال

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     <      1   2   3      >
     

    سلام

    نه فعلاً...

    البته قبلاً دوبار اخطار از پارسي بلاگ گرفتم!!

    فكر مي‏كنم ديدند پوستم كلفت شده...

    به هر حال هنوز منتظرم...

    واقعاً دليل برخي اخطارها را هنوز نفهميدم...

    البته در هر صورت يك جورهايي به پارسي بلاگ حق مي‏دم

    هميشه موفق باشيد

    التماس دعا

    يا علي

    بسم الله الرحمن الرحيم

    دوست من سلام

    از اين كه پاسخ مديريت ( و نه جواب من ) را نوشتيد ممنونم .

    آنچه در پاسخ فرموديد نشان از اين دارد كه كلام برادرتان را درست درنيافته ايد. اصراري هم ندارم كه بيش از اين روي اين مورد با شما جدل كنم و قضاوت ميان اين دو ديدگاه را به مخاطبينتان وا گذار مي كنم چرا كه:

    در خانه اگر كس است يك حرف بس است

    برادرم ، ميان مرحوم آيت الله شريعتمداري و منتظري و آيت الله صانعي فاصله اي به وسعت زمين تا آسمان است . شما را به خدا قدري متين تر و با تقوا تر بيانديشيد و بنويسيد .

    اگر گفتم حيات فقه شيعه به نقد فتاواي علماست و فتاواي آيت الله صانعي هم مستثني نيست بدان معني نيست كه به قول شما ( هر كس از راه برسد و يك فتوايي بدهد ) بلكه بدين معناست كه هيچ نظر فقهي از هر فقيه بزرگواري هم كه باشد از مصونيت برخوردار نبوده ، مطلق انگاشته نشود و مورد بررسي عالمانه قرار گيرد .

    غير از اين كه آيت الله صانعي هر كسي نيست . زماني كه برخي آيات عظام امروز ( حفظهم الله ) هنوز در سطح اجتهاد مطرح نبودند ايشان به حكم امام راحل (قدس الله سره ) عضو فقهاي شوراي نگهبان بودند و نيز از اعضاء شوراي عالي قضائي ( كه لابد مي دانيد بنا به قانون بايد مجتهد باشند ). حتا به خاطر دارم كه يكي از چهل مجتهدي كه در آغاز رهبري مقام معظم رهبري ( دام ظلّه ) به اجتهاد ايشان شهادت داده بودند - تا شبهه يك شبه آيت الله شدن ايشان رابرطرف كنند - همين حضرت آيت الله صانعي بودند پس سابقه اجتهاد ايشان بيشتر از اين حرفهاست كه بخواهيد چنين بي پروا بنويسيد هر كسي بيايد و فتوايي بدهد .

    باز هم تكرار مي كنم به هيچ وجه نمي خواهم بگويم كه نظرات فقهي ايشان را مطلقاً قبول دارم بلكه مي خواهم بگويم سيره حضرتعالي و آناني كه چون شما مي انديشند را قبول ندارم .

    به اين كه فرموديد : اجتهاد حد و مرز دارد ، معتقدم اما بر اين باورم كه به صرف اين كه ما فتوايي را مخالف ظواهر آيات شناختيم حق نداريم بدون بررسيو نقد عالمانه ادله فقهي صاحب فتوا چنين ساده و راحت و بي هيچ استدلالي او را به مخالفت با نص آيات الهي متهم كنيم .

    خداوند به من و شما و همه مسلمين تقواي بيشتري مرحمت فرمايد .

    پاسخ

    سلام . چقدر ايشونو بالا مي بريد . مثل اينکه شما از هيچي خبرنداريد.در ضمن شما به بنده گفتيدكه انتظاري بيش از اين از من مي رفت . بايد در جوابتان بگويم ، من از شما انتظار بيشتري داشتم .

    سلام

    من متن شما رو خوندم . نظرات دوستان را هم خوندم . اين علي آقاي آدمك درست مثل خودته . تعصبي و بي منطق . نظر اين حاج آقاي سراي انديشه رو هم خوندم با پاسخ شما . خدائيش حرف بدي نزده اما شما حرف اون بابا رو هم نفهميدي تا چه برسه به حرف آقاي صانعي . جوابت اصلا با نوشته هاي اون جور در نمي آيد .

    خلاصه حالم از اين همه تعصب و تند روي كه به اسم حمايت از اسلام و مراجع و اينا صورت مي گيره به هم خورد . شما ها كه تحمل دو جمله مخالف را ندارين و به جاي اينكه با دليل و منطق حرف بزنين فقط زور مي گين و بد و بيراه لطفا سنگ اسلام و اهل بيت را به سينه تون نزنين .

    + يك دوست 

    سلام

    شما كه حرفي نزديد كه توبيختون كردن . فقط فتواهاي ايشون رو كه جديد هم نيستن در وبلاگتان درج كرديد . همين

    پاسخ

    عليک سلام . کو گوش شنوا .!

    الان سري به کامنتها و پاسخهاي شما به کامنتها زدم.

    من ننگ ميدونم براي خودم که دم از اسلامي ميزنم که شما و افرادي چون يك بجامانده - وبلاگ شلمچه هم دم از اون ميزنيد.اگر اسلامي که شما دم ازون ميزنيد همون اسلامي ست که من بهش ايمان دارم مطمئن باشيد خيلي چيزهارو تغيير ميدم.بنظرم مطالب اين موضوع هتاکانه و کاملا شيطاني ست و براي ترويج نفاق و قدرت گرفتن منافقينه

    پاسخ

    خيلي دوست داشتي توهينهايت را همه بينند . خوب بيا عموميش کردم . در ضمن ، بازم مي گم بنده فقط فتوا هاي ايشون رو در وبلاگم درج کردم . شما هم که مثلا مقلد ايشون هستي نمي توني اينا رو باور کني ، که يه مرجع چه جوري 180درج فتوا مي ده ، بقيه که ديگه بمانند
    درود بر ايت خداوند صانعي.ايشون مرجع تقليد بنده هم هست.واقعا لذت بردم از مطلبي كه نوشتيد و سخنان ايشون با دقت خوندم و چقدر گهر بار و پخته و عاقلانه گفتن.متاسفانه چون ايشون مثل اقاي مکارم شيرازي از بمب اتمي و سياست حرف خاصي نميزنن شياطين جلوي ايشون ايستادگي ميکنن.معمولا براي افرادي موئمن چون ايت الله صانعي پيش مياد که شياطين ايشون رو تخريب ميکنن و از اشنايي ديگران با اين ايات بزرگوار جلوگيري ميکند.به اميد ظهور براي ريشه کن شدن همه ي شياطين.و برقراري صلح و صفا.همراه با ايت الله صانعي پشت سر امام عصر عج//
    پاسخ

    سلام . کسي ايشون رو به خاطر حرف نزدن درباره بمب اتمي تخريب نمي کنه ، اگه واقعا مقلد ايشون باشيد ، متوجه مي شديد که اين حرفها مال خود خودشه. و کسي هم قصد تخريب چهره ايشان را ندارد . به اين وبلاگم يه سر بزنيد . gam.parsiblog.com
    + .. 

    سلام.

    جالب بود. خيلي جاي بحث داره

    بعضي وقتا خيلي چيزا يادمون ميره..

    بعضي وقتا هم يادمون مي ياد ..

    مثل همون زماني كه يادمون مياد امامي هم داريم

    با اين مطلب برزوم..

    بسم الله الرحمن الرحيم

    برادر بزرگوارم سلام

    اجازه بديد قبل از هر چيز عرض كنم كه بنده از مقلدان حضرت آيت الله صانعي (دام ظله ) نيستم و اعتقادي هم به مطلق گرايي ندارم و بگويم كه عادت ندارم در چنين منازعاتي وارد شوم اما با خواندن نوشته دور از انتظارتان سكوت را تاب نياوردم . پس خواهش مي كنم تا انتهاي مطلب را با دقت و البته بدون اين كه برادرتان را به چيزي متهم نمائيد مطالعه بفرمائيد .

    نمي دانم شما چقدر با مباني اجتهاد و اصول آن در اسلام آشنايي داريد اما خوب است بدانيد آنچه ايشان درباره سن بلوغ دختران فرمودند مستند روائي دارد و تنها مشكلش اين است كه در ميان فقهاي عظيم الشأن اسلام ( ادام الله اظلالهم ) غير مشهور است اما اين بدان معنا نيست كه چنين فتوايي از مصاديق اجتهاد در برابر نصوص قرآني باشد چراكه در قرآن هيچ نصي براي تعيين سن تقويمي تكليف دختران يا پسران وجود ندارد و در روايات هم ايشان - بنا به دلائلي كه در جزوه فقهي منتشر شده در همين زمينه توضيح داده اند - هيچ روايتي را نص در اين موضوع ندانسته اند . غير از اين كه ايشان در همان رساله عمليه خودشان و هم در سايتشان تصريح كرده اند كه مسئله حجاب دختران قبل از سن بلوغ شرعي هم لازم است و ديگر اين كه فتوايشان را هم هرگز پس نگرفته اند و اساساً مگر مي شود فتوا را با مخالفت ديگران ( ولو ساير مراجع بزرگوار ) پس گرفت .

    در مورد برابري ديه زن و مرد و امثال اين ها هم بهتر بود جزوه هاي فقهي تحليلي ايشان را كه در هر موضوعي به صورت مجزا و به طريق علمي به تحليل روايات و آراء فقهاء بزرگوار و تبيين ادله فقهي نظريه خود پرداخته اند مطالعه مي فرموديد تا در پاسخ دوستمان نمي فرموديد : اجتهاد حد و مرز دارد نه اينكه درست در مقابل آيات قرآن و روايات اجتهاد كند .

    نمي گويم آنچه انديشه اجتهادي ايشان است درست است و يا غلط . اساساً حيات انديشه فقهي شيعه به همين نقدهاي علمي و فقهي است و حتماً نقد علمي و اجتهادي آراء آيت الله صانعي هم از اين مقوله مستثناء نخواهد بود اما ميان نقد عالمانه و پرخاشگري غير عالمانه و غير منصفانه فاصله طولاني وجود دارد .

    نمي دانم شما به خاطر داريد يا نه ؟!‏اما من درست به خاطر دارم كه وقتي امام (قدس الله رمسه ) فتواي معروف شطرنج و خريد و فروش آلات موسيقي را صادر فرمودند برخي از فقهاي بزرگوار چه غوغا و واويلايي راه انداختند و فرياد وا اسلاما سر دادند و اگر موقعيت سياسي امام نبود دوباره كاسه آب فرزندانش را آب مي كشيدند . كافي است سري به صحيفه امام بزنيد و نامه آيت الله قديري را در اين باره بخوانيد .

    در خصوص مرجع تقليد شدن يا امام جماعت شدن يا مسئله شهادت دادن خانمها و ... ، بد نيست كتاب ( زن در آينه جمال و جلال ) حضرت آيت الله جوادي آملي ( دام ظله العالي ) را هم مطالعه بفرمائيد .

    برادرم ، اخلاص و درد دينتان را مي ستايم اما هرگز روش نقدتان را بر نمي تابم .

    كاري نكنيم كه قبح اهانت به مرجعيت - به هر بهانه اي كه باشد- بشكند.

    از شما انتظاري بيش از اين مي رفت .

    در پناه مهربان عالم سربلند باشيد .

    يا حق

    پاسخ

    سلام . پس شما موافق اين نظريد كه برا ي اينكه حيات فقهي شيعه از بين نره هر كي از راه مي رسه بياد و فتواي جديد بده . پس بايد از اين اقاي صانعي تشكر كنيم كه نذاشتن حيات فقهيمون از بين بره .

    سلام

    بله متاسفانه...

    آدم چي بايد بگه خب؟

    التماس دعا

    يا علي

    پاسخ

    ممنون برادر.

    10 تکنيک روانشناسي
    10 کليد طلايي

    اگر از زندگي خود لذت نمي بريد
    اگر افسرده هستيد
    اگر معشوق خود را گم کرده ايد
    اگر هر روز براي شما تکراري شده
    اگر خواسته يا حاجتي داريد

    اين 10 کليد طلايي را امتحان کنيد
    طلبه آنلاين در خدمت شما
    با تشکر
    منتظرت هستم
    باي

    سلام آقاي دلسوخته

    منو که يادتون مياد ؟

    خب فعلا اين لينک رو داشته باش تا بعديهاش

    http://www.danishgah.com/0007.htm

    و اينو

    http://www.zandiq.com

    البته بازم هست و همچنين ممكنه كه فيلتر باشه مخصوصن دومي

    در سايت زنديق قسمتي هم آورده بودند كه ادعا كرده بودند كه توانسته اند سوره هايي مانند قران بياورند !!

    فعلا ......... يا حق

    + محمد حسين 

    با سلام خدمت خواهر عزيزم من دقيقا نميدونم اين فتوا از امام خمينيه يا كسه ديگه اما من هم با اين نظر كه به اين راحتي هم نميشه در مورد نظرات مراجع محترم نتيجه گيري كرد موافقم در ضمن بايد عرض كنم فيمينيست فيمينسته و اسلامي و غربي نداره .

    پاسخ

    عليک سلام آقا اشتباه نکنيد . اين فتواها متعلق به اقاي صانعي است که به مرجع تقليد زنان معروف است نه ايت الله خميني (ره) . بنده فقط خطاب به ايت الله خميني گفتم که آن سخنراني معروفتان امروز جايش اين جاست که بيان شود . که بعضي ها به اين سادگي احکام اسلام را به بازي مي گيرند .خدا نگهدار
    سلام عليكم
    چرا مطالبي كه گفتيد سند نداره؟
    ما از كجا بفهميم اين حرفا رو ايشون گفته؟
    پاسخ

    عليک سلام . سندش را لينگ کردم .تشکر از اخطارتان
    بنام خدا
    با سلام
    واقعاً خدا به داد اسلام و به داد مقلدين بيچاره اين آفقاي باصطلاح مرجع تقليد برسد .
    نمي دونم از چه راهي به اين نتايج عجيب و غريب مي رسند كه با نظر اكثر علما و مراجع مغايرت دارد . واقعاً بايد براي آينده اسلام و مسلمين احساس خطر كرد .
    خدا به شما خير دهد .
    التماس دعا
    + ... 
    دوست من سلام . فكر مي كنم ما اجازه نداشته باشيم با دانش اندك خودمان نظر يك مرجع و مجتهد را زير سوال ببريم و به او ايراد بگيريم كه چرا اجتهاد كرده اي ! يه كم منصف تر باشيم . هر چند كه مي دانم شما دلسوخته اي
    پاسخ

    عليک سلام . اجتهادم حدو مرز داره ، نه اينکه درست در مقابل ايات قران و روايات اجتهاد کند.
     <      1   2   3      >